Wednesday 5 December 2012

Valentino


Äntligen, skulle ha bloggat om det här igår. Men min tillfälliga lösning på att ladda in bilder åkte hem med Erikas mamma, som var på besök. Så var tvungen att köpa en minneskortläsare idag.

Så idag kommer gårdagens äventyr. Vilket var att vi var i  väg med klassen till en Valentino utställning på Somerset House. Det var jätte fina klänningar och allt var så fint. Det är helt sjukt att allt är sytt för hand. Snacka om mycket arbete. Riktig magi. Tyvärr fick man inte fota där inne, så inga bilder därifrån. Men vet ni det finns ett onlinet museum som ni kan besöka och kolla in hans kreationer. Spana in det vetja! Något annat än klänningarna som jag tyckte var intressant var vilka namn de hade satt på stolarna längst catwalken och de brev som fanns som var till Valentino. Det pågår så mycket grejer bakom allt det fina och det tycker jag är så spännande och intressant. Det är nog något jag vill hålla på med, men vi får nog se vart framtiden tar mig.


Update: Fick en bild på mig av Erika. Den måste ju också få vara med.

No comments:

Post a Comment